نوشته شده توسط : سمیرا میرکاظمی

مزایا و معایب باد نیتروژن در لاستیک خودرو :

مدتی است که استفاده از نیتروژن، به عنوان باد لاستیک خودرو مورد توجه قرار گرفته است؛ حال آنکه عمده کاربرد این نوع باد، در گذشته در لاستیک هواپیما و خودروهای نظامی و خودروهای مسابقه‌ای بود.

 

تحقیقات نشان داده که میزان کاهش فشار باد نیتروژن یک سوم باد معمولی و اکسیژن دار است. امروزه با مشخص شدن نکات مثبت استفاده از باد نیتروژن برای لاستیک خودرو، مصرف آن به شدت افزایش یافته است. در حوزه مزایای استفاده از باد نیتروژن در لاستیک خودرو ، این پرسش مطرح می شود که باد نیتروژن چه ویژگی هایی دارد که باعث بهبود کارایی لاستیک خودرو ها شده است.

می توان ویژگی های مهم باد نیتروژن در لاستیک خودرو را در 4 عامل اصلی دانست که شامل حذف رطوبت، عدم شرکت در احتراق، امنیت بالا و ثبات بیشتر باد لاستیک است.

 

حذف رطوبت:

بر اساس این اطلاع، هوای معمولی که برای باد لاستیک استفاده می شود خالص نبوده و شامل 78 درصد نیتروژن، یک درصد انواع مختلف گازها ، 21 درصد اکسیژن و رطوبت است. از همین رو این رطوبت موجود در هوای معمولی باعث افزایش خورندگی لاستیک خودرو و کاهش عمر سیم لاستیک ها می شود؛ به همین دلیل هنگام استفاده از باد نیتروژن تمامی این موارد حل شده و به علت حذف کامل رطوبت هوا، لاستیک خودرو دارای عمر بالاتری خواهد بود.

 

عدم شرکت در احتراق:

مزیت دیگر استفاده از نیتروژن در لاستیک ها این است که گاز یاد شده در آتش سوزی و احتراق عامل کمکی نیست. چرا که اکسیژن یکی از موارد لازم در هنگام احتراق است و لاستیک هایی مانند لاستیک لیفتراک که ممکن است برای انتقال ابزار و مواد در مکان های خاص وحساس به آتش (نظامی - صنعتی ویژه) مورد استفاده قرار گیرند، ملزم به استفاده از نیتروژن در باد لاستیک های خودهستند.

ثبات بیشتر باد لاستیک:

مولکول های تشکیل دهنده باد نیتروژن، دارای اندازه بزرگتری نسبت به اکسیژن هستند؛ از این رو شاهد فرار مولکولی کمتری خواهیم بود.

در این بخش، تحقیقات نشان می دهد، میزان کاهش فشار باد نیتروژن یک سوم باد معمولی و اکسیژن دار است. دلیل دیگر ثبات بالای این باد نسبت به هوای معمولی ، تغییرات خیلی کم فشاری در تغییرات آب و هوایی است، باد معمولی به دلیل داشتن رطوبت، تغییرات دمایی سریعا بر روی فشار باد لاستیک تاثیر مستقیمی داشته و مثلا با کاهش دما شاهد افت فشار باد لاستیک خودرو خواهیم بود.

 

امنیت بالا:

باد نیتروژن به علت دارا بودن اندازه مولکولی بزرگتر ، تقریبا 4 درصد سبک تر از باد معمولی است؛ این خاصیت باعث می شود باد نیتروژن گرما را با سرعت بیشتری از دست دهد، در نتیجه خطر ترکیدگی لاستیک به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

به خاطر همین خاصیت است که باد نیتروژن از آن در ماشین های مسابقه ای استفاده می شود، تا خطرات احتمالی از طرف لاستیک را کاهش دهند.

 

معایب استفاده از باد نیتروژن:

عمده مشکل استفاده از باد نیتروژن بیشتر به عدم دسترس پذیری آن در همه جا و قیمت نسبتاً بالای آن است که با توجه به تاثیری که روی طول عمر لاستیک ها می گذارد.

این مورد نیز کاملا مقرون به صرفه است و برخی از تولیدکنندگان لاستیک نیز به صورت پیش فرض از نیتروژن برای محصولات خود استفاده می کنند. این موضوع کار خرید لاستیک با باد نیتروژن را برای مشتریان راحت تر کرده اما با این حال تاثیر خاصی روی قیمت روز لاستیک ندارد.

برای خواندن بیشتر مطالب اینجا کلیک نمائید



:: برچسب‌ها: مزایا و معایب باد نیتروژن در لاستیک خودرو , استفاده از نیتروژن , معایب استفاده از باد نیتروژن , ثبات بیشتر باد لاستیک , ویژگی های مهم باد نیتروژن در لاستیک , باد نیتروژن چه ویژگی هایی دارد , مفتاح رهنورد , ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا میرکاظمی

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با فارس:

وزارت صنعت سنگ واردات خودروهای آمریکایی را به سینه می‌زندپیگیری شماره‌گذاری ۱۵۰۰ خودرو

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به پیگیری وزارت صنعت برای شماره گذاری خودروهای آمریکایی گفت: مشخص نیست چرا وزارت صنعت سنگ واردات این خودروها را به سینه می‌زند و چرا دولتمردان پیگیر این موضوع هستند؟

میثم رضایی در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به پیگیری مسئولان وزارت صنعت برای پلاک‌گذاری‌ خودروهای آمریکایی وارد شده به کشور، اظهار داشت:‌ طی سال جاری حدود هزار تا 1500 دستگاه خودرو آمریکایی به کشور وارد شده که از گمرک ترخیص شده‌اند، اما در حال حاضر با مشکل پلاک‌گذاری روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: اکثر این خودروها دارای برند BMW و تویوتا هستند که در بین آنها بی‌ام‌و X4 و  Z4 و همچنین تویوتا کمری ساخت آمریکا به چشم می‌خورد.

رضایی با ابراز تعجب از تلاش مسئولان وزارت صنعت برای شماره‌گذاری خودروهای آمریکایی، گفت: در شرایطی که آمریکایی‌ها در موضوع برجام کارشکنی می‌کنند و همچنان دشمن ایران محسوب می‌شوند، واردات کالاهای ساخته شده و لوکس از این کشور قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمریکایی‌ها از ارائه کالاهای ضروری مانند دارو و همچنین وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه هواپیما به ایران خودداری می‌کنند و در مقابل، حاضرند کالاهای لوکس مانند خودروهایشان را به ایران صادر کنند که باید جلوی آن گرفته شود.

وی تصریح کرد: ما به مراجع بالادستی گزارش‌های لازم را ارائه کرده‌ایم تا بر اساس خط قرمزهای نظام از واردات خودروهای آمریکایی جلوگیری شود، چه ساخت آمریکا باشد و چه با برندهای غیرآمریکایی در آمریکا تولید شده باشد.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه خودروهای تولید شده در آمریکا حتی با برندهای غیرآمریکایی نیز باعث ایجاد ارزش افزوده در آمریکا می‌شود، گفت: این خودروها برای کارگران آمریکایی اشتغال ایجاد می‌کنند و با واردات به ایران، هزینه این خرید در نهایت صرف امور ضد ایرانی در آمریکا می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر بخشی از خودروهای آمریکایی وارداتی به کشور، تولید برندهای غیرآمریکایی هستند اما در آمریکا تولید شده‌اند. در چنین شرایطی برخی واردکنندگان به دلیل دسترسی راحت‌تر و قیمت مناسب‌تر، نسبت به واردات این خودروها با مبدأ آمریکا اقدام می‌کنند در حالی که همین خودروها در کشورهای دیگر مانند آلمان نیز تولید می‌شوند که پلاک‌گذاری آنها در ایران مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: خودروهای آمریکایی آپشن‌های کمتری دارند و  این واردکنندگان برای اینکه بتوانند با شرایط راحت‌تری خودرو را وارد کشور کنند، تولیدات با مبدأ آمریکا را انتخاب می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر این خودروهای وارداتی از گمرک ترخیص شده‌ و در انبار واردکنندگان قرار دارند،‌ گفت: به وزارت صنعت و پلیس راهور گزارشی ارائه کرده‌ایم و در این گزارش خواستار منع  واردات این نوع خودروها شده‌ایم.

وی تأکید کرد: نمی‌دانیم وزارت صنعت به چه دلیل پیگیر این موضوع است، به دلیل منافع شخصی یا منافع مردم؟ و مشخص نیست که چرا یکسری افراد در وزارت صنعت به دنبال واردات خودروهای آمریکایی هستند.

وی با طرح این سؤال که چرا دولتمردان کشورمان به دنبال واردات خودروهای آمریکایی هستند،‌ گفت: دلیل اینکه وزارت صنعت سنگ واردات خودروهای آمریکایی را به سینه می‌زند، مشخص نیست و در این مورد باید از خودشان سوال کرد.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو همچنین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم جلوگیری از واردات خودروهای آمریکایی، گفت:‌ صحبت‌های رهبری در مورد جلوگیری از واردات خودروهای آمریکایی مطرح شد، حال این خودروها دارای برند آمریکایی باشند و یا غیرآمریکایی، همین که در آمریکا تولید شده باشند در واقع خودروی آمریکایی محسوب می‌شوند.



:: برچسب‌ها: میثم رضایی ، نماینده رییس اتاق اصناف ، کمیسون تخصصی خودرو ، شرکت واردات خودرو ، شرکت مفتاح رهنورد ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا میرکاظمی

اعتبار _مفتاح _رهنورد دیباچه

معرفی شرکت

شرکت مفتاح رهنورد به شماره ثبت 2339 و کد مجوز اقتصادی 931203 وکارت بازاریابی شماره 14004189249 در زمینه واردات و فروش مستقیم خودروهای مجازخارجی فعالیت می نماید و با توجه به رعایت اصول مشتری مداری و سود متعادل و پایبندی به تعهدات قراردادی با مشتریان ، توانسته است در مدت فعالیت خود ضمن جذب مشتریان حقیقی و حقوقی و عقد قرارداد فی مابین ، خودروهای مشتریان با مطابق تعهدات قراردادی ، در تاریخ های مقرر تحویل دهد .

http://meftahrahnavard.com/portal/fa-ir

دیدگاه کلان مدیریت شرکت توجه به اصول کیفیت است که به عنوان اصول اساسی و همیشگی می باشد و دراین راستا چارچوب کلی اهداف کیفیتی شرکت به شرح ذیل است :

افزایش رضایت مشتریان و برآورده سازی انتظارات اصولی آنها و تلاش در جهت جلب وفاداری آنان بر اساس استاندارهای ISO10004وISO10002

فراهم کردن زمینه های لازم برای اهداف شرکت .

برقراری ارتباط موثر با گروه های برون سازمانی و درون سازمانی جهت برآورده نمودن نیازمندی های ذینفعان .

 

همچنین این شرکت خود را متعهد می داند که سطح عملکردهای کیفیتی خود را با استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندار  ISO9001 بصورت مدام بهبودداده و برحسن اجرای این سیستم نظارت مستمر داشته باشد. با توجه به اینکه تحقق این اهداف تنها با آگاهی،همدلی و همکاری همه همکاران در تمامی سطوح سازمانی امکان پذیراست. لذا این اهداف به همراه ارائه آموزش های لازم به پرسنل ابلاغ شده وازنظر تداوم ،تناسب،کیفیت و بهبود مستمر اثربخشی مورد پایش و بازنگری قرارمی گیرد .

موضوع فعالیت

خرید و فروش،صادرات و واردات انواع خودروهای سبک وسنگین ، فروش نقدی و اقساطی خودرو بصورت لیزینگ ،تآمین قطعات اصلی ویدکی مورد نیازصنایع خودروسازی ،صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی،گشایش اسناد اعتباری،ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرکات کشور، اخذ وام و تهسیلات از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری معتبر داخلی و خارجی ،اخذ ضمانتنامه های بانکی ،عقد قرارداد با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و سازمان ها و مراکز دواتی و خصوصی ، شرکت در مناقصات و مزایدات و نمایشگاه های بین المللی و هرگونه فعالیت مجازی که مرتبط با موضوع فعالیت شرکت باشد .

شرح فعالیت شرکت

شرکت مفتاح رهنورد فعالیت اصلی خود را در زمینه واردات و فروش خودروهای مجازدر دفتر تهران آغاز نموده است وبا توجه به شناخت بازار و استفاده از نیروهای متخصص و تکنیک های بازاریابی توانسته است در مدت زمان اندکی جای خود را در میان واردکنندگان مطرح کشور تثبیت نماید .

از جمله امتیازات این شرکت در زمینه واردات و فروش خودرو را می توان به شرح ذیل برشمرد :

عقد قرارداد با قیمت قطعی و تمام شده وبدون افزایش نرخ تازمان تحویل خودرو

حاشیه سود کم در بازار رقابتی فروش خودرو

قراردادهای زمانی با بازه های 60،90،120 روزه با پیش پرداخت های چند دوره ای

اختلاف قیمت در قراردادهای زمانی با نرخ روز خودرو

تنوع محصولات ارائه شده از برندهای مطرحی چون کیا موتور،هیوندایی ، تویوتا ، بنز و بی ام و

پایبندی بر اصول مشتری مداری که یکی از الزامات اصلی مدیران شرکت می باشد

تیم فروش آموزش دیده و مجرب

رزومه موفق شرکت در تحویل های به موقع و حسن انجام تعهدات

انجام کلیه اقدامات لازم برای واردات در یک مجموعه از ثبت سفارش تا خروج از گمرک ، انتقال به مقصد ،صدور کاردکس ،شماره گذاری ، صدور کارت گارانتی و تحویل خودرو همه و همه در یک مجموعه و به نام شرکت مفتاح رهنورد

اقدامات شایسته مجموعه مفتاح رهنورد در گردآوری شرکت های واردکننده صاحب نام و دارای مجوزهای واردات در تشکلی به نام انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو با مجوز رسمی به شماره 7-3/2-585 مورخ 27/02/1394 از وزارت تعاون ،کارو رفاه اجتماعی و انتخاب مدیرعامل شرکت مفتاح رهنورد جناب آقای میثم رضایی به عنوان ریاست این انجمن برای مدت 3 سال از سوی اعضاء هیئت موسس انجمن و همچنین رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو منصوب گردید .

عمل به بخشنامه های اخیر دولت در راستای حمایت از مصرف کنندگان و عقد قرارداد با نمایندگی های رسمی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی به خریداران این مجموعه و حرکت در مسیر صحیح واردات خودرو .

وجود فضای نمایشگاهی مناسب جهت بازدید خودروهای انتخابی از سوی مشتریان و لمس یک خرید لذت بخش .  

 



:: برچسب‌ها: میثم رضایی مفتاح رهنورد , رهنورد خودرو دبی , نظارت در مورد مفتاح رهنورد , محصولات مفتاح رهنورد , هلدینگ مفتاح رهنورد , ضمانت نامه مفتاح رهنورد ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا میرکاظمی

همه چیز در مورد هیوندای النترا 2017 به گزارش مفتاح رهنورد

 

هیوندای النترا 2017 مفتاح رهنورد


می توان گفت نمای ظاهری النترای جدید با یک طراحی آیرودینامیک وجسورانه وفضای داخلی بسیار پیشرفته با بکارگیری تکنولوژی بالا مرز میان هیوندای سوناتا و هیوندای جنسیس کوپه می باشد .

 

نمای بیرونی وظاهری هیوندای النترا 2017

 

النترای جدید با جلو پنجره مشبک و شش ضلعی و چراغهای روشنایی مدرن که چراغهای جلوHID و چراغهای منحصر به فرد عمودی LED طراحی شده است .

 

هیوندای النترا 2017 مفتاح رهنورد

مشخصات فنی هیوندای النترا 2017


• 4سیلندر 
• موتور استاندارد MPI 
• 2/0 لیتری 
• توان 147 اسب بخار و 132 پوند فوت گشتاور 
• گیربکس اتوماتیک 6 سرعته


فضای داخلی هیوندای النترا 2017


النترا با طراحی گسترده و ایجاد یک فضای داخلی نرم و راحت
• تهویه مطبوع 
• مانیتور فابریک 2/4 اینچ 
• سیستم صوتی INFINITY
• ریموت روی فرمان 
• بلوتوث
• پورت USB
• پورت AUX
• صندلی تمام چرم 
• کولر دیجیتال DUAL با قابلیت تنظیم دما 
• مموری صندلی
• سقف سانروف 
• COOL BOX


امکانات ایمنی النترا 2017


• 6 ایربگ و کیسه هوای زانوی راننده 
• کروز کنترل هوشمند 
• سیستم کنترل فشارتایر 
• ESP

 

هیوندای النترا 2017 مفتاح رهنورد


http://meftahrahnavard.com/portal/fa-ir
#مفتاح_رهنرود #درباره_خودروی_النترا #فیس_لیفت_هیوندای_النترا#قیمت_النترا #پیش_فروش_النترا2017 #تجهیزات_رفاهی_هیوندای_النترا#هیوندای_النترامدل_2017 #تصاویرهیوندای_النترا #همه_چیزدرموردالنترا#خبرخوردوالنترا #شرایط_فروش_خودرو_النترا #سیستم_ایمنی_النترا#هیوندای_النترا #جدیدترین_تصویرالنترا #اطلاعاتی_ازالنترا#سایت_اخبار_هیوندای_التترا #عملکرد_النترا #سیستم_تعلیق_النترا#حجم_موتورالنترا #دانلود_خبرالنترا #آشنایی_باالنترا#ویژگی_ایمنی_النترا2017

مترجم :میرکاظمی گروه تبلیغات مفتاح رهنورد 



:: برچسب‌ها: مفتاح رهنورد , لیرینگ مفتاح رهنورد , فیس لیفت النترا 2017 , سایت اخبار النترا , تجهیزات رفاهی النترا , آشنایی با خودرو النترا , ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا میرکاظمی
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا میرکاظمی

LEXUS NX 200T- Fsport 2017

لکسوس nx 2017 گزارشی ازمفتاح رهنورد 

با به راه افتادن برند لکسوس روزگار برمرسدس تنگ آمد ، طراحی شگفت انگیزلکسوس با کابین صندلی راننده و هتل عقب و طراحی داشبورد فوق العاده و زیبا و مجلل یادآور کابین خلبان است .

لکسوس ان ایکس مفتاح رهنورد

طراحی داخلی لکسوس nx :

لکسوس ان ایکس مفتاح رهنورد

طراحی داخلی ویژه وچشم نواز و شگفت آور و جادار با موادی با کیفت بالا و راحت. 

صندلیهای nx جادار در2ردیف و پشتیبانی صندلی جلوی فوق العاده. 

صندلیهای عقب کمی بالاتر از صندلیهای جلو و دارای اثاثه ولوازم داخلی و تودوزی چرم. 

صندلی های قابل تنظیم استانداربه همراه مموری صندلی راننده و 2 گرمکن و 2سردکن صندلی میباشد. 

صندوق عقب لکسوس nx :

لکسوس ان ایکس مفتاح رهنورد

صندق عقب nx برقی، به ابعاد 17.7 و 54.6 فوت مکعب میباشد.

ایمنی لکسوس nx

 10 ایربگ ،دوربین 360 درجه ، سیستم کنترل آب هوایی اتوماتیک ،شیب سنج و فرمان تلسکوپی قابل تنظیم ،

ترمز دستی اتوماتیک به همراه کروز کنترل ،قدرت موتور مناسب و توربو و 4سیلندر،esp  ،

دکمه diff lock  ، سنسور پارک جلو و عقب، هشدار نزدیک شدن به مانع ،

هشدار خروج از لاین ،هشدار ترافیک. 

انتخاب 3 حالته رانندگی : ورزشی (sport) عادی (normal) اکو (eco)

اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات بیشتر nx

شارژ تلفن بی سیم ، تشخیص صدا ،کنترل از راه دور لمسی،

 سیستم صوتی مارک لوینسون ،بلوتوث، پورت USB  ،پورت AUX  

 

ترجمه : میرکاظمی گروه تبلیغات مفتاح رهنورد 

 

 

 



:: برچسب‌ها: LEXUS NX 200T- Fsport 2017 , مفتاح رهنورد , لکسوس 2017 , مشخصات لکسوس+عکس , تصویر+آپشن های لکسوس nx2017 ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا میرکاظمی

آپشنهای اپتیما jf 2017 

واردات مفتاح رهنورد

6 ایربگ -6 دنده اتوماتیک -4سیلندر -drive mode -مانیتور فابریک - 3گرمکن صندلی -2 سردکن صندلی - دوربین عقب - صندلیهای تمام چرم - صندلی برقی راننده - -esp - cruise control- آیینه های تاشوی برقی -آیینه های وسط الکترومیک -keyless-پارک جلو و عقب - سقف پاناروما- دکمه استارتر - شیب سنج - دکمه diff lock -کولر دیجیتال dual با قابلیت تنظیم دما - ریموت روی فرمان - بلوتوث usb- پورت aux

http://meftahrahnavard.com/portal/fa-ir
#مفتاح_رهنورد #اپتیما_2017 #مشتریمداری_مفتاح_رهنورد #شماره_گذاری_خودرو #آپشنهای_اپتیماJF_2017 #کیا_اپتیماJF_2017



:: برچسب‌ها: قیمت قطعی مفتاح رهنورد , بیمه شخص ثالث مفتاح رهنورد , هزینه های فرعی مفتاح رهنورد , سبد کالای مفتاح رهنورد , دستور کار مفتاح رهنورد , اطمینان از مفتاح رهنورد , هلدینگ مفتاح رهنورد ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا میرکاظمی

 

 

چرا نباید خودروی ساخت آمریکا وارد شود؟ / از تفسیر وزیر و مدیران دولتی تا استدلال رئیس انجمن صنفی

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، واردات و شماره گذاری خودروهای ساخت آمریکا به یکی از موضوعات مهم صنعت خودرو کشور تبدیل شده و هر کس از مدیران دولتی و خصوصی گرفته تا کارشناسان این حوزه، در این مورد اظهار نظرهای متفاوتی داشتند که قاطبه آنها اعتقاد به لزوم جلوگیری از واردات خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا بودند.

در این بین شاید نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت که بعد از تاکید فرمایشات مقام معظم رهبری پیش قدم جلوگیری از واردات خودروهای امریکایی شد بسیار حائز اهمیت باشد، ان هم حالا که جدای از واردات خودروهای آمریکایی، بحث خودروهای غیر آمریکایی که در آمریکا تولید می شوند بسیار داغ شده است.

نعمت زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد مشکل خودروهای برند آسیایی و اروپایی که در آمریکا ساخته می شود، گفت: من در این مورد نمی توانم نظری بدهم! زیرا این نظر شخصی خواهد بود و فایده ای ندارد.

امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در مورد این خودروها با اعلام این مطلب که از نظر بنده چیزی به نام خودروی آمریکایی در کشور وجود ندارد، گفت: تعریف ما از خودروی آمریکایی این است که برند آن خودرو آمریکایی باشد و بر اساس این تعریف چنین خودرویی در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ورود خودروهای آمریکایی به ایران ممنوع است یعنی باید روی آن خودرو برندی باشد که متعلق به ایالات متحده بوده و بر روی آن نوشته شده باشد ساخت کشور آمریکا، همچین موردی نداریم و مشکلات اخیر تنها به خاطر برداشت های شخصی رخ داده است.

قناتی در مورد برخی محصولات مانند خودروهای هوندا، تویوتا کمری هیبرید و ... که با مشکل شماره گذاری روبه رو شده است، گفت: تمام خودروسازان دنیا در نقاط مختلف جهان سایت تولید خودرو می زنند و در قوانین کشور ما هیچ حرفی از این زده نشده که محل تولید خودرو در سایت ثبت سفارش باید ذکر شود بلکه تنها برند نوشته می شود.

مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت تاکید کرد: چنانچه ضوابط تغییر کرده است به ما نیز اعلام کنند تا رعایت کنیم اما در حال حاضر برای منع ورود خودروهایی که برند غیر آمریکایی داشته اما در ایالات متحده تولید می شود قانونی وجود ندارد.

 

http://yon.ir/98n6

http://yon.ir/I0rA

 



:: برچسب‌ها: چرا نباید خودروی ساخت آمریکا وارد شود , خودروهای هوندا , تویوتا کمری هیبرید , خبرگزاری مفتاح رهنورد , رییس انجمن صنفی مفتاح رهنورد ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا میرکاظمی
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سمیرا میرکاظمی

* مقایسه فنی هیوندای توسان ۲۰۱۶ با هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۶ و طراحی و ساختار بدنی  *

 

با اینکه توسان و سانتافه اسپرت تشابه زیادی از نظر ظاهری دارند,با این حال این دو مدل چند تفاوت کلیدی با هم دارند.به طور دقیق تر,سانتافه اسپرت مدل کشیده شده ی توسان با سایز بزرگتر و فاصله ی بین دو محور بیشتر می باشد.همچنین تفاوت هایی نیز در عقب دیده می شوند,به این صورت که طراحی چراغ عقب و طراحی چراغ درب عقب دو خودرو متفاوت می باشند.با این حال,به خاطر وجود تفاوت های ظاهری زیاد توسان و سانتافه اسپرت تشخیص این دو از هم در نگاه اول ممکن است برای برخی از خریداران مشکل باشد .

 مقایسه هیوندای توسان ۲۰۱۶ در برابر هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۶ از نظر طراحی داخلی

سانتافه اسپرت و توسان همچنین دارای تفاوت های بزرگی در طراحی داخلی می باشند.واضح ترین تفاوت فضای داخل می باشد :

 سانتافه اسپرت فضای بیشتری دارد,مخصوصا در عقب و در قسمت بار.اما هر دو کراس اوور همچنین دارای طراحی های داشبورد متفاوت,طراحی قسمت مرکز کنترل متفاوت,مجموعه عقربه های متفاوت و تفاوت کمی در جنس به کار رفته در داخل خودرو می باشند ؛ با این حال به نظر ما در این زمینه توسان به خاطر کیفیت بهترش به خصوص در مدل های بالاتر برنده است نه سانتافه ی گران قیمت.پس در این قسمت ما توسان جدید را برنده اعلام می کنیم.

مقایسه هیوندای توسان ۲۰۱۶ در برابر هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۶ از نظر مکانیکی

توسان دارای دو موتور مختلف برای انتخاب است. مدل های ساده از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۱۶۴ اسب بخار نیرو استفاده می کنند که دارای نرخ مصرف سوخت ۱۰.۲۸ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۷.۶۳ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه می باشد.رانندگانی که قدرت بیشتر(و مصرف سوخت بهتر)می خواهند میتوانند موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۶ لیتری با ۱۷۵ اسب بخار نیرو را انتخاب کنند که نرخ های مصرف سوخت را به ۹.۰۹ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۷.۱۶ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه در مدل Eco guise , یا ۹.۴۶ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۷.۸۸ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه برای مدل های محدود و اسپورت بهبود می بخشد.

سانتافه اسپرت نیز دو موتور ۴ سیلندر ارائه می کند,اما این موتور ها بزرگتر از موتورهای توسان می باشند که این به خاطر سایز بزرگتر مدل می باشد.مدل های سانتافه اسپرت ساده از موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری استفاده می کنند که ۱۹۰ اسب بخار نیرو تولید می کند و دارای نرخ مصرف سوخت ۱۱.۸۲ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۸.۷۶ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه می باشد,در  عین حال رانندگانی که نیروی بیشتری می خواهند می توانند موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری با ۲۶۴ اسب بخار نیرو را انتخاب کنند که دارای مصرف سوخت بالای ۱۲.۴۵ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۸.۷۶ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه می باشد.

 

مقایسه هیوندای توسان ۲۰۱۶ در برابر هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۶ از نظر آپشن ها و تکنولوژی 

با کمال تعجب,این توسان کوچکتر و ارزان تر است که آپشن و تکنولوژی بیشتری ارائه می دهد نه سانتافه ی بزرگتر.این به این خاطر است که توسان طراحی جدیدتری دارد,چون در مقایسه با سانتافه اسپرت مدل ۲۰۱۴ طراحی جدیدتری دارد.مثال هایی از زمینه های تکنولوژی که توسان حریف خود یعنی سانتافه را شکست می دهد بیان می کنیم : تنها توسان است که سیستم هشدار خروج از لاین فعلی,هشدار برخورد از جلو,ترمز خودکار,چراغ های جلوی LED و چراغ های جلوی هوشمند را ارائه می کند.البته باید گفت که سانتافه هم یک دایناسور عتیقه نیست : سانتافه نیز دارای تکنولوژی های بالایی همچون صندلی های دارای تهویه,درب عقب برقی,چراغ های جلوی زنون,یک صفحه ی لمسی ۸ اینچی,هشدار برخورد از عقب و سیستم دید نقاط کور می باشد.البته فعلا,از نظر دارای بودن تعداد بیشتری وسایل آپشن و استاندارد توسان برنده ی بلا منازع است.

 

مقایسه هیوندای توسان ۲۰۱۶ در برابر هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۶ از نظر تجربه ی رانندگی

در جاده,سانتافه اسپرت جا دارتر و بزرگتر از توسان است.دسترسی به کنترل ها کمی کند تر است,اندازه ها کمی بزرگتر هستند و ویژگی های دینامیک سانتافه به طور کامل با آنچه در کراس اوور های کوچک هیوندای شاهد هستیم مطابقت ندارد.حرف آخر اینکه راننده و سرنشینان سانتافه اسپرت از فضای داخل کابین و قسمت بار بیشتری نسبت به آنهایی که توسان را انتخاب کرده اند برخوردارند و لذت می برند.

نظر ما : با وجود تجربه ی سواری بسیار مشابه این شاسی بلند ها,باید گفت توسان در جاده های شهری کمی راحت تر و بهتر از سانتافه اسپرت است.اما رانندگانی که می خواهند بیشترین لذت را از رانندگی ببرند بهتر است سانتافه اسپرت ۲T را انتخاب کنند که دارای موتور ۴ سیلندر توربوشارژ پر قدرت و ویژگی های دینامیک بیشتری نسبت به بقیه ی مدل های سانتافه می باشد.با تمام این وصف ها هنوز هم یک خودروی اسپرت محسوب نمی شود,اما اسپرت ترین شاسی بلند سایز متوسط در بازار به حساب می آید.استثانای اصلی سانتافه اسپرت ۲T می باشد که سریع تر است.این با عق جور در می آید,چون دارای موتور دارای نیروی ۲۶۴ اسب بخار می باشد – که این نیرو بسیار بیشتر از آنچه در همه ی مدل های توسان وجود دارد می باشد.سانتافه همچنین دارای چرخ های بزرگتری است که به نظر می آید کنترل خودرو را آسانتر می کنند.

 

مقایسه هیوندای توسان ۲۰۱۶ در برابر هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۶ از نظر  امنیت

 

توسان به خاطر طراحی جدیدش هنوز تست تصادف دولت را پشت سر نگذاشته است اما سانتافه اسپرت نمره ی کامل ۵ ستاره را از مدیریت امنیت ترافیک بزرگراه های ملی دولت فدرال کسب کرده است.در عین حال,توسان نمره ی عالی امنیت بالای را از موسسات بیمه ی غیر انتفاعی برای امنیت بزرگراه ها کسب کرده است – نمره ای که سانتافه به خاطر مشکل در نمره گیری از تست تصادف شاخ به شاخ نتوانست کسب کند.

مزایای امنیتی توسان از لحاظ آپشن و ویژگی ها ادامه می یابد که در این زمینه این کراس اوور کوچکتر دارای چندین مزیت نسبت به سانتافه اسپرت بزرگتر می باشد و عبارتند از هشدار برخورد از جلو به همراه ترمز خودکار,هشدار خروج از لاین و چراغ های جلوی LED.در حالی که سانتافه اسپرت دارای تعداد کمتری از گجت های امنیتی آخرین مدل امروزی(از جمله هشدار برخورد از عقب و سیستم دید نقاط کور)می باشد که توسان همه ی این موارد را دارد.

نتیجه کلی از مقایسه دو خودروی  هیوندای توسان ۲۰۱۶ و  هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۶ 

هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۶ در موقعیت بسیار خاص و چشمگیری قرار دارد,موقعیت بین هیوندای توسان ۲۰۱۶ کوچکتر(و پیشرفته تر)و سانتافه ی بزرگتر که شامل سه ردیف صندلی می باشد.ما توسان را توصیه می کنیم مگر اینکه واقعا به فضای بیشتر سانتافه اسپرت نیاز داشته باشید : توسان دارای مصرف سوخت بهتر,نمرات تست تصادف بهتر,وسایل و آپشن های بیشتر  و تجربه ی سواری بهتری می باشد.و اگر واقعا به فضای بیشتر سانتافه اسپرت نیاز دارید,توصیه می کنیم به جای آن سانتافه فول سایز را انتخاب کنید که دارای سه ردیف صندلی بدون قیمت اضافه ی سانتافه اسپرت می باشد.



:: برچسب‌ها: مفتاح رهنورد , مقایسه فنی سانتافه 2016 , هیوندای سانتافه مقایسه فنی با توسان 2016 , مقایسه 2 خوردو توسان و سانتافه 2016 , سانتافه اسپئ ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()